Baseball z robotami – programujemy w aplikacji Blockly.
Wykorzystanie aplikacji pozwoli dzieciom rozszerzyć kompetencje informatyczne i nie tylko. Aplikacja doskonale nadaje się jako interaktywne łącze między kolejnymi zadaniami, które dzieci muszą wykonać aby osiągnąć cel lekcji. Możliwość tworzenia prezentacji w narzędziu esprit ułatwia nauczycielom przygotowanie zajęć, a dzieci zachęca i motywuje do poszukiwania nowych możliwości. Niniejsza lekcja przygotowana jest w taki sposób aby możliwości tablicy interaktywnej wykorzystać w pełni. Dzięki prezentacji uczniowie współpracując ze sobą będą mogli rozwiązać kolejne zadania oraz osiągnąć cel, czyli zaprogramować robota Dash.
Zajęcia zostały przygotowane dla uczniów klasy IV, ale doskonale sprawdzają się również u uczniów w klasie III, V i VI. W temacie uwzględnione są punkty z podstawy programowej z kilku przedmiotów: matematyki, informatyki, muzyki, wychowania fizycznego oraz języka angielskiego. Uczniowie poznają nową dziedzinę sportu – baseball- oraz wykorzystując do tego tablety i roboty Dash grają. Muszą trzymać się ustalonych zasad, które obejrzeli w prezentacji, umieszczone jako interaktywne łącze. Piłeczkę wyrzucają za pomocą wyrzutni, łapią za pomocą spychacza, natomiast pozostałe roboty poruszają się za pomocą kodów wpisanych przez uczniów w aplikacji blockly. Lekcja przygotowana z elementami oceniania kształtującego. W prezentacji umieszczone interaktywne elementy, które przekierowują do dodatkowych zadań.
Narzędzie warte polecenia.