Chów, hodowla, typy chowu, podział zwierząt gospodarskich, rozmieszczenie zwierząt na świecie, rybactwo, główne łowiska na świecie, najczęściej poławiane gatunki organizmów
morskich.Read More
Głód, niedożywienie, głód utajony, przyczyny głodu, obszary nadwyżek żywności, sposoby zwiększania produkcji żywności i ograniczenia żywności na świecie
Read More
Lekcja poświęcona budowie Układu Słonecznego. Do jej prawidłowego wyświetlenie polecam zainstalowanie czcionki Elementarz 2- ogólnodostępna w internecie.
Read More
Wykorzystanie prezentacji podczas lekcji pozwoli wyksztacić wśród uczniów:
-nazywanie ostrosłupów w zależności od podstawy,
- wskazywanie elementów budowy ostrosłupa,
- podawanie liczby poszczególnych
ścian, wierzchołków, krawędzi ostrosłupów.Read More
Wykorzystanie prezentacji podczas lekcji pozwoli wyksztacić wśród uczniów:
-nazywanie graniastosłupów w zależności od podstawy,
- wskazywanie elementów budowy graniastosłupa,
- podawanie liczby poszczególnych
ścian, wierzchołków, krawędzi graniastosłupów.Read More
Wykorzystanie danej aplikacji w programie Esprit pozwoli na lekcji pomóc wykształtować wśród
uczniów umiejętność klasyfikowania trójkątów ze względu na kąty i boki oraz poznać własności tych trójkątów.Read More
To druga z cyklu lekcji o drewnie w ramach zajęć technicznych w gimnazjum. Lekcja jest obszerna więc można ją zrealizować
na 1 lub 2 jednostkach lekcyjnych np. przekładając test, który jest na zakończenie lekcji na lekcję kolejną.
Uczniowie podczas poznają materiał a następnie sprawdzaja czego się nauczyli korzystając z różnych narzędzi tablicy np. slajdy 8 i 13 zawierają wstawione zrzuty ekranu i linki do filmów w serwisie youtube. Slajd 5 i 13 zawierają zrzuty ekranowe ze stron www. Na slajdach 15, 16 i 17 nauczyciel może użyć zasłony obszaru pokazując najpierw próbki drewna, a potem kurtyny, albo też zastosować tylko jedno z ww. narzędzi. Na slajdzie 30 znajduje się zrzut ekranu i link do zadania interaktywnego na portalu Learningapps.org. Zadania ze slajdu 29 i 33 wymagają od ucznia użycia interaktywności polegającej na przesuwaniu pól tekstowych. W zadaniu ze slajdu 32 uczeń używa pisaka lub tekstu, by uzupełnić zdania. Na slajdzie 31 uczeń ma rozwiązać rebus a następna część zadania jest przed nim ukryta za pomocą kurtyny. (można ją też zasłonić jakimś obrazem czy figurą geometryczną np. prostokatem, a potem go usunąć do kosza.)Read More
Obsługujemy pliki cookies. Jeśli uważasz, że to jest ok, po prostu kliknij "Akceptuj wszystko". Możesz też wybrać, jakie chcesz ciasteczka, klikając "Ustawienia".