Prezentacja „WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIA AMIN” została przygotowana na lekcję chemii dla uczniów klasy 8 szkoły podstawowej. Dzięki niej uczniowie:
a) poznają właściwości
fizyczne i chemiczne amin na przykładzie metyloaminy,
b) dowiedzą się, gdzie wykorzystuje się aminy.
W prezentacji zamieszczono również cel lekcji w języku ucznia (element oceniania kształtującego) oraz zadania utrwalające omawiane zagadnienia. Lekcja kończy się podsumowaniem, dającym informację zwrotną nauczycielowi o poziomie zrozumienia tematu przez uczniów. Czytelne czcionki, atrakcyjne grafiki oraz odpowiedni dobór kolorów skupiają uwagę ucznia i motywują go do aktywności na zajęciach.
Patryk TomkalskiRead More
Lekcja powtórzeniowa o bryłach - może być wykorzystana do pracy indywidualnej, w parach jak również w grupach (omówienie rozwiązań przy
tablicy inter.), na jednej lub dwóch lekcjach. Zawiera zadania typu prawda-fałsz, dopasowanie wzorów oraz na zastosowanie brył w praktyce (z egzaminów gimn.).Read More
Prezentacja „WODOROTLENKI A ZASADY – POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI” została przygotowana na lekcję chemii dla uczniów klasy 8 szkoły podstawowej. Dzięki niej uczniowie
w bardzo ciekawy sposób powtórzą i utrwalą wiadomości z działu dotyczącego wodorotlenków. Forma prezentacji to quiz w postaci przypominającej znany telewizyjny teleturniej „Milionerzy”. Zadaniem uczniów jest przesunięcie wskazanego znaku na poprawną odpowiedź. Poprawność wykonania zadania można sprawdzić na następnym slajdzie.
W prezentacji zamieszczono również cel lekcji w języku ucznia (element oceniania kształtującego. Czytelne czcionki, atrakcyjne grafiki oraz odpowiedni dobór kolorów skupiają uwagę ucznia i motywują go do aktywności na zajęciach.
Patryk TomkalskiRead More
Prezentacja „AMINY” została przygotowana na lekcję chemii dla uczniów klasy 8 szkoły podstawowej. Dzięki niej uczniowie:
a) dowiedzą się jak zapisać wzór
grupy funkcyjnej amin,
b) nauczą się zapisywać nazwy systematyczne amin,
c) poznają sposób tworzenia wzorów strukturalnych, półstrukturalnych i sumarycznych amin,
d) poznają wzór ogólny amin,
e) nauczą się pisać wzory sumaryczne amin o dowolnej ilości atomów węgla na podstawie znajomości wzoru ogólnego.
W prezentacji zamieszczono również cel lekcji w języku ucznia (element oceniania kształtującego) oraz zadania utrwalające omawiane zagadnienia. Lekcja kończy się podsumowaniem. Czytelne czcionki, atrakcyjne grafiki oraz odpowiedni dobór kolorów skupiają uwagę ucznia i motywują go do aktywności na zajęciach.
Patryk TomkalskiRead More
Lekcja dotycząca wielokątów foremnych. Uczniowie poznają pojęcie wielokąta foremnego, nauczą się rozpoznawać wielokąty foremne spośród różnych figur, dowiedzą się, jak
obliczać kąty wewnętrzne wielokąta foremnego.
Patryk TomkalskiRead More
Lekcja dla uczniów klasy 4. Podczas zajęć uczniowie powtórzą i utrwalą wiadomości z działu "Ułamki zwykłe".
NaCoBeZU:
1. Znam
pojęcia: ułamek zwykły, licznik, mianownik ułamka, kreska ułamkowa.
2. Rozumiem rolę licznika i mianownika.
3. Potrafię odczytać z rysunku i zapisać za pomocą ułamka zwykłego wskazaną część całości.
4. Znam pojęcia: czas, długość oraz jednostki miar tych wielkości.
5. Korzystam z ułamka zwykłego, aby opisać części wyrażenia mianowanego.
6. Zamieniam jednostki długości, masy i czasu.
7. Wiem, co to jest oś liczbowa.
8. Rozumiem na czym polega przyporządkowanie ułamka do określonego miejsca na osi liczbowej.
9. Odczytuję współrzędne punktu zaznaczonego na osi liczbowej.
10. Znam zasadę skracania i rozszerzania ułamków.
11. Skracam i rozszerzam ułamek do podanego licznika lub mianownika.
12. Potrafię porównań dwa ułamki o jednakowych mianownikach lub licznikach.
13. Wiem, co to jest ułamek niewłaściwy oraz liczba mieszana.
14. Potrafię zamienić ułamek niewłaściwy na liczbę mieszaną i odwrotnie.
Patryk TomkalskiRead More
Obsługujemy pliki cookies. Jeśli uważasz, że to jest ok, po prostu kliknij "Akceptuj wszystko". Możesz też wybrać, jakie chcesz ciasteczka, klikając "Ustawienia".